13 maart 2024
-
2 min leestijd
Terug

Verduidelijking over uitspraken van Roeland Nagel en de rol van thuisbatterijen

Recente berichtgeving door RTL Nieuws heeft quotes van Roeland Nagel, medeoprichter van Charged, op een manier gepresenteerd die de context en intentie van zijn woorden geen recht doet. Het is belangrijk om te onderstrepen dat de geciteerde opmerking, “Iedereen erkent dat de terugverdientijd te lang is”, een klein onderdeel vormt van een uitgebreider interview. De quote, zoals door RTL gepubliceerd, is niet compleet en niet accuraat.

Roeland heeft tijdens een 45 minuten durend gesprek een genuanceerd beeld geschetst van de economische haalbaarheid van thuisbatterijen. Hij gaf aan dat de terugverdientijd onder recente marktcondities lang kan zijn als alleen wordt gehandeld op de EPEX prijzen, maar dat het jaar er voor veel beter was en in de toekomst ook weer beter kan worden. Het uitlichten van enkel de uitspraak dat Roeland ’toegeeft’ dat de terugverdientijd te lang is, is niet juist. Bij Charged zetten we ons in voor duurzame energieoplossingen die niet alleen economisch voordelig zijn, maar ook bijdragen aan een groenere toekomst. We vinden het jammer dat de diepgang en nuance van ons gesprek met RTL niet volledig is overgebracht. Wij streven voortdurend naar het verschaffen van complete en correcte informatie over de mogelijkheden en uitdagingen van thuisbatterijen.

Ook benadrukte hij de potentieel kortere terugverdientijd als een batterij wordt ingezet op de onbalansmarkt. De onvoorspelbaarheid van de energiemarkten maakt het lastig om concrete uitspraken te doen over terugverdientijden. Vanuit Charged communiceren we alleen over ‘mogelijke’ terugverdientijden, die altijd uitgaan van marktomstandigheden die er nu zijn, of verwacht worden. We willen geen valse verwachtingen wekken.

Op de website van Frank Energie vind je een gedetailleerde berekening van de terugverdientijd van een thuisbatterij op de onbalansmarkt met een contract bij Frank Energie.

Profielfoto van Sessy_marketing

Sessy_marketing

Hoofd Marketing & Sales

Arlette is verantwoordelijk voor sales en marketing van de Sessy thuisbatterij.

Gerelateerde berichten

Sessy logo

Less is more als het gaat om thuisbatterijen

Consumenten worden ten onrechte verleid om veel batterijen aan te schaffen. Het tegendeel is waar, less is more als het gaat om thuisbatterijen, als je het ons vraagt.

3 min leestijd
Achtergrond
Bekijk bericht
Sessy logo

Hoe werkt de Open modus van Sessy?

Wij vinden het belangrijk dat je ons in de basis niet nodig hebt. Daarom zijn we al geïntegreerd in Homey en Home Assistant, en vergeet de open API ook niet waardoor ieder toekomstig platform ook […]

2 min leestijd
Achtergrond
Bekijk bericht
Sessy logo

Gespot in de media

17 december 2024

Heb jij ons al gespot? 👀 We adverteerden vorige week in De Volkskrant en Trouw 🎉 Waarom adverteren we? We vinden het belangrijk om consumenten het eerlijke verhaal rondom thuisbatterijen te vertellen. Helaas gaan er […]

Nieuws
Bekijk bericht